POPOVIĆ: RAZVOJ INOVACIJA I DIGITALNIH USLUGA MENJA TURISTIČKU INDUSTRIJU U SRBIJI I SVETU

„Podaci  svetske turističke organizacije govore da je turizam u svetu prošle godine oborio sve rekorde, a rast globalne turističke industrije dobrim delom je posledica razvoja inovacija i digitalnih usluga u oblasti turizma koje utiču na smanjenje cena, unapređenje ponude i poboljšanje korisničkog iskustva, što je dovelo do masovnije mobilnosti i putovanja kod ljudi“, izjavio je ministar za inovacije i tehnološki razvoj Nenad Popović na otvaranju Regionalne konferencije o inovacijama u preduzetništvu u turizmu.

Ministar je na konferenciji u Naučno-tehnološkom parku Beograd ukazao da inovacije i digitalizacija iz korena menjaju tradicionalne industrije, kao i način na koji ljudi koriste njihove usluge.

On je podsetio da je pre samo nekoliko dana jedna od najvećih i najstarijih turističkih kompanija na svetu, Tomas Kuk, bankrotirala.

„Ovaj podatak najbolje pokazuje koliko se dinamično menja globalno turističko tržište. Ukoliko niste izgradili kapacitete da se prilagodite tim promenama, teško je očekivati da vaš biznis ide napred“, kaže Popović.

Ministar za inovacije i tehnološki razvoj je podsetio da turizam u Srbiji u poslednjoj deceniji beleži značajan rast, a sa njim i prihodi, kao i zaposlenost u ovom sektoru.

„Turističke destinacije, ali i kompanije iz ove oblasti, započele su proces digitalne transformacije sa ciljem da digitalizuju svoju ponudu i učine je konkurentnijom i dostupnijom na globalnom turističkom tržištu“, kazao je Popović.

On je istakao da inovacije u turizmu ne moraju da budu isključivo digitalne inovacije, rezervisane za preduzetnike koji poznaju tehnologije.

„Inovacija u turizmu je i svaka dobra ideja bilo kog domaćina ili žene na selu koja svoje domaćinstvo može da pretvori u turističku ponudu koja će imati svoje kupce u Srbiji i inostranstvu“, navodi on.

Popović podseća da zahvaljujući autoputevima i železničkoj infrastrukturi koja se intenzivno gradi u Srbiji, sve prirodne lepote naše zemlje postaju brzo i lako dostupne turistima iz inostranstva.

„Poznajem veoma dobro način na koji razmišljaju ruski, kineski i turisti iz Evrope, oni vole Srbiju zbog naših sela, planina, jezera, prirodnih lepota i gostoprimljivih ljudi. To su resursi kojima Srbija raspolaže u izobilju i koje kao država treba što više da promovišemo i eksploatišemo u turističkoj ponudi naše zemlje“, rekao je Popović.

Ministar je ukazao da je nedavna poseta direktora Muzeja Zabranjeni grad iz Pekinga, Vanga Sjudonga, Srbiji, bila odlična prilika da kineski partneri podele iskustva u digitalizaciji kulturne baštine sa našim mladim inženjerima.

„Siguran sam da će to iskustvo uticati ne samo na poboljšanje kvaliteta naše turističke ponude, već i na pokretanje novih startap kompanija koje će razvijati usluge za digitalizaciju turističke ponude u našoj zemlji“, zaključio je Popović.

On je ukazao da će Vlada Republike Srbije uložiti napore da podstakne preduzetničku inicijativu, posebno kod mladih, da pokrenu inovacione startap kompanije koje će biti orijentisane ka industriji turizma.

Tourism innovation day je prva regionalna konferencija o inovacijama u preduzetništvu koja okuplja više od sto učesnika, preduzetnika u turizmu, lokalnih turističkih organizacija, javnih preduzeća, udruženja, studenata turizma, IT eksperata, stručnjaka za marketing, medija i drugih subjekata zainteresovanih za inovativni koncept i strategiju poslovanja.


Ostavite odgovor

Vaša e-pošta neće biti objavljena.Obavezna polja su označena *