Поповић: Развој иновација и дигиталних услуга мења туристичку индустрију у Србији и свету

25. септембра 2019.

by / 0 Comments / 23 View / 25. септембра 2019.

„Подаци  светске туристичке организације говоре да је туризам у свету прошле године оборио све рекорде, а раст глобалне туристичке индустрије добрим делом је последица развоја иновација и дигиталних услуга у области туризма које утичу на смањење цена, унапређење понуде и побољшање корисничког искуства, што је довело до масовније мобилности и путовања код људи“, изјавио је министар за иновације и технолошки развој Ненад Поповић на отварању Регионалне конференције о иновацијама у предузетништву у туризму.

Министар је на конференцији у Научно-технолошком парку Београд указао да иновације и дигитализација из корена мењају традиционалне индустрије, као и начин на који људи користе њихове услуге.

Он је подсетио да је пре само неколико дана једна од највећих и најстaријих туристичких компанија на свету, Томас Кук, банкротирала.

„Овај податак најбоље показује колико се динамично мења глобално туристичко тржиште. Уколико нисте изградили капацитете да се прилагодите тим променама, тешко је очекивати да ваш бизнис иде напред“, каже Поповић.

Министар за иновације и технолошки развој је подсетио да туризам у Србији у последњој деценији бележи значајан раст, а са њим и приходи, као и запосленост у овом сектору.

„Туристичке дестинације, али и компаније из ове области, започеле су процес дигиталне трансформације са циљем да дигитализују своју понуду и учине је конкурентнијом и доступнијом на глобалном туристичком тржишту“, казао је Поповић.

Он је истакао да иновације у туризму не морају да буду искључиво дигиталне иновације, резервисане за предузетнике који познају технологије.

„Иновација у туризму је и свака добра идеја било ког домаћина или жене на селу која своје домаћинство може да претвори у туристичку понуду која ће имати своје купце у Србији и иностранству“, наводи он.

Поповић подсећа да захваљујући аутопутевима и железничкој инфраструктури која се интензивно гради у Србији, све природне лепоте наше земље постају брзо и лако доступне туристима из иностранства.

„Познајем веома добро начин на који размишљају руски, кинески и туристи из Европе, они воле Србију због наших села, планина, језера, природних лепота и гостопримљивих људи. То су ресурси којима Србија располаже у изобиљу и које као држава треба што више да промовишемо и експлоатишемо у туристичкој понуди наше земље“, рекао је Поповић.

Министар је указао да је недавна посета директора Музеја Забрањени град из Пекинга, Ванга Сјудонга, Србији, била одлична прилика да кинески партнери поделе искуства у дигитализацији културне баштине са нашим младим инжењерима.

„Сигуран сам да ће то искуство утицати не само на побољшање квалитета наше туристичке понуде, већ и на покретање нових стартап компанија које ће развијати услуге за дигитализацију туристичке понуде у нашој земљи“, закључио је Поповић.

Он је указао да ће Влада Републике Србије уложити напоре да подстакне предузетничку иницијативу, посебно код младих, да покрену иновационе стартап компаније које ће бити оријентисане ка индустрији туризма.

Tourism innovation day је прва регионална конференција о иновацијама у предузетништву која окупља више од сто учесника, предузетника у туризму, локалних туристичких организација, јавних предузећа, удружења, студената туризма, ИТ експерата, стручњака за маркетинг, медија и других субјеката заинтересованих за иновативни концепт и стратегију пословања.